IMG_0062_trans_vit.PNG

Om oss

Pionjär är ett gäng sköna Jesus-älskande låtskrivare och musiker från Pionjärkyrkan i Helsingborg. Vi längtar efter att vara banbrytande pionjärer, att gå dit ingen har gått genom att sjunga ut nya sånger och leva ut en vardag som berättar om vem Jesus är.

Vi vill att våra sånger ska födas utifrån personliga och kollektiva möten med Honom, och att dessa får spegla det Han gör i våra egna liv och som församling, med en ärlighet och frimodighet som rungar från den inre kammaren och ut i hela världen.

Vår enda önskan är att få bli mer lika Jesus, och att få se Hans rike ta plats i Sverige. I detta vill vi hitta nya kreativa uttryck för att ära Honom. Vi vill vara nytänkande och samtidigt grundade i eviga sanningar, profetiska, kraftfulla, församlingsnära och/eller bara i dina hörlurar.